lördag 31 maj 2014

Lite tid...

...att fixa med växthuset...äntligen! Beställningslistan av keramik börjar äntligen komma mot slutet. Det är bara några få leveranser kvar. Nu tar jag inga mer beställningar förrän efter sommaren. Måste få lite andrum. 
Det började regna på eftermiddagen så det fick bli några bilder inifrån glasverandan på växthuset. 
Det är lagat igen eftersom det blåste sönder i vintras i någon storm. Vid sidan har jag grävt ett nytt land idag och sått solrosor och ringblommor. Blir bra till bina i slutet av sommaren. Solrosfröna ska fåglarna få till vintern, och ringblommorna använder jag till bivax-salva. Genomtänk och bra alltså. 
Vid sidan av landet satte jag ena halvan av en gammal grind som jag fått av släktingar i Vetlanda - eller fått och fått - jag räddade dem ur påskbrasan. 
Hann precis klippa gräset innan regnet kom, men nu vill inte ens katterna gå ut. Elsa tittar ut genom dörren...
...och Olle ligger i korgstolen. En glasverandan är inte dum faktiskt. Man är liksom ute och inne på samma gång. 
Medan jag står där och tittar på regnet bryter solen fram, och en regnbåge syns på himlen. Vackert!
I morgon får det bli lite pyssel inne i växthuset. 

Inga kommentarer: