lördag 24 maj 2014

Bra torkväder...

...de sista dagarna. 
Har hunnit ikapp så att tvättkorgen nu är tom. Skönt!
Full rulle i verkstan också. Nydrejade saker torkar lite för fort, men när de har kommit till ett visst stadium i torkprocessen sätter jag ut dem i solen. Då går det undan. Färdigt för bränning på bara ett par dar. 
Elsa hoppade i en skål. Kanske inte så klokt att ställa dem på marken.
 I bakgrunden min raku-ugn som inte längre är till salu. Träffade raku-gurun själv, Anders Fredholm, på konstrundan utanför Karlstad. Trevligt. Han gav lite kloka råd, så nu är jag på't igen.  
Men man måste njuta av försommaren också. Elva-kaffe på bryggan...
...och första fot-doppet. 
Och kvällsmat på altanen till halv tolv. Ljummet i luften och himlen alldeles ljus. Sedan mitt i natten brakade det loss...blixt och dunder värre än jag upplevt på länge. Hualigen !!!

Inga kommentarer: