onsdag 5 juni 2013

Välkommen in...

...i min lilla butik. Den är verkligen inte stor, men det kommer fler och fler som vill handla. Jättekul! Därför tänker jag försöka satsa lite mer på att hyllorna ser välfyllda ut. Hittills har det varit lite skralt ibland, för det mesta finns hos KOiJ konsthantverk i Jönköping och Karins lada i Gullered. Ändring på gång alltså!
Min yngsta dotter Amanda gör jättefina järnsmycken som jag ska börja sälja hos mig. Kallsmide heter det. Går till så att man plockar fram hammare, städ, hörlurar och järntråd, sedan börjar det......banka banka banka banka banka banka banka.......vi andra i familjen försöker att hålla oss så långt ifrån som möjligt. Men fint blir det!
Hon har precis avslutat två fantastiska år på Svf's Musiklinjen i Jönköping. Till hösten blir det antingen mer musik i Göteborg eller bibellinje i England. Därför behöver hon lite extra klirr i kassan, och då passade det riktigt bra att jag får ha hennes smycken i mina hyllor. 



    Halsband, ring, olika storlekar   90 kr
    Halsband, hjärta, olika storlekar  90 kr
     Örhänge, ringar     120 kr
     Örhänge, kurvor     90 kr
     Ring, platt    90 kr
     Ring, rund      90 kr
     Ringar, olika bredder     90 kr

1 kommentar:

Gunnar sa...

Häftiga smycken Amanda gör. Trodde inte det gick att kallsmida så grovt.