fredag 31 maj 2013

Ladugårdens...

...baksida är jag inte vid så ofta, men den är väldigt fin. På marken växer mysig mossa, och väggen är bygd av stooora stenar. Vet inte när ladugården är bygd. Där finns ett gammalt fönster som är igenmurat sedan länge. Det bildar en trevlig nisch som jag tänkte pryda med något. Inte kunde jag ana att jag skulle hitta prydnaden när vi åkte till sortergården. Men helt plötsligt låg de vara där. I containern. Över all bråte. Såg dem precis innan jag hann slänga första tunga betongklumpen och krossa dem. Jag vet att man inte får plocka grejer från sortergården, men ibland går det bara inte att vara lydig. Jag öppnade diskret bakluckan på bilen, slängde en gipsskiva försiktigt och tog liksom i förbigående med en figur tillbaka till bilen. Upprepade proceduren igen, och stängde sedan bakluckan. Vem märkte det? Ingen! Visst får man bryr mot någon regel då och då om det blir så här bra :). 
Åsså har hönan fått komma ut till slut, så nu är sommaren här på riktigt tror jag. 






Inga kommentarer: