tisdag 16 oktober 2012

Alla dagar...

...blir inte som man har tänkt sig, men de blir ofta bra ändå. Idag hade jag tänkt att dreja men kl 20 konstaterar jag att jag inte hade börjat än.
Helt plötsligt kom nämligen en stor bil inkörandes på gården. Det var fiskbilen. Jo, en gång i kvartalet kan man köpa fisk utanför dörren.
Sedan kom grannen för att köpa akvarellfärger som jag säljer billigt, tio för de stora och fem för se små. (Restlager från nerlagd bokhandel.)Det blev en trevlig pratstund medan vi plockade bland färgerna.
På eftermiddagen knackade det på dörren och där stod en dam från kyrkans syförening som ville sälja lotter. Hon kom in och satt och pratade en stund. Fem lotter och chans på en broderad duk om turen är med oss.
En lyckad dag som trots allt resulterade i 16 ljusmanschetter och 10 god-jul-hjärtan, så jag får vara nöjd med dagen även om den inte blev som det var tänkt.

Inga kommentarer: