onsdag 27 november 2013

Tack alla...

...trevliga, snälla människor som kom till min julmarknad. Jag är helt förvånad över det stora intresset. Såå roligt att träffa er alla.
Nu har jag ägnat två dagar åt att tina upp och vila samt packa om grejer som ska till butiken i Jönköping.
Hade tänkt gå "lilla rundan" genom skogen, men Elsa sprang efter. En gång blev hon kvar i skogen när vi skulle plocka hallon. Efter flera timmar gick jag tillbaka, och då satt hon ynkligt i hallonsnåret och väntade.
Därför fick det bli en foto-promenad på gården istället. Vilken tur att få två så fina soliga dagar när jag ändå skulle ta det lite lugnare.
Häftigt vilka skulpturer naturen skapar med frosten och den gnistrande solen.
Isen har lagt sig redan på dammen. Den blev precis randig av skuggorna från alla kala trädstammar.
Några löv kvar på kvisten.
Åsså tillbaka igen där kaffet väntar.
Hittade helt klart bästa köpet i år. En planta minipense som har blommat sedan i våras och kämpar fortfarande.
Kaffet smakade inte så dumt i solskenet och med sällskap av sonen som pratar fysik och annat intressant. 
Idag är det plusgrader och duggregn och världen ser lite hm...annorlunda ut. 

Inga kommentarer: