måndag 23 september 2013

Mycket lyckad mässa...

...är nog en bra sammanfattning. Tänk vad mycket jobb alla engagerade människor lagt ner! Därför var det roligt att det kom så pass mycket folk. Ingen visste väl hur stort intresset skulle vara eftersom det var första gången mässan hölls, men jag tror att alla var nöjda.
Portalen in till vår fjärdedel av hallen var pricken över i.

Det kändes välkomnande och bra presenterat när man klev in till Åsunden.  

Grönahög hade släpat med en bardisk och bjöd alla besökare på kaffe. Man ville visa att i Grönahög är det en öppen atmosfär, så kommer du hit blir du alltid bjuden på en schlätter kopp kaffe.
Komosse marknadsfördes naturligtvis, och Häradsleden som inte jag själv kände till - en naturskön led med olika sevärdheter utmärkta.
Kyrkan och förskolan Lingontuvan fick en central plats på Åsundens område. Lingontuvan har odlingar på tomten, och sålde inlagd squash.
Dessutom har de hönor som kacklade mysigt under mässan. Livskvalité för barnen på Lingontuvan! Hur kan vissa politiker i kommunen ens komma på tanken att lägga ner en sådan verksamhet? Just nu är det lugnt, och förhoppningsvis i fortsättningen också, för nästa budget handlar inte bara om pengar, utan även om livskvalité för små och stora...om man får önska i alla fall. 
Bredvid mig stod en företagsam, duktig kille från Köttkulla. Han gjorde flis med hjälp av sina maskiner som han köpt billigt, och sedan renoverat så de såg nya ut. Har du någon skog att röja? Ring honom!
På min andra sida stod en kufisk typ och gömde sig bakom datorskärmen. Hans reaktionstest var populärt. En liten tjej hjälpte honom under dagen att dra dit folk som testade om de var snabbare än en grönahögsbo, och till slut vann hon själv pris för snabbaste tiden på hela dagen. Kul!
Förutom min egen keramik sålde jag sonens järntrådshalsband. Många såldes till glada köpare. Dessa måste jag ha med på julmarknaden här hemma på gården i slutet av november. .
Jag hade själv många kunder, och de handlade över förväntan. Det ger sådan inspiration och energi, så idag blir det drejskivan igen !

Inga kommentarer: