onsdag 20 februari 2013

Nysnö...

...hade täckt marken i natt. Det brukar alltid kännas som man förstör något när man sätter ner foten i ett orört snötäcke. Nu behövde jag inte bekymra mig för det, för Olle hade hunnit före. Elsa däremot ville inte sätta ner sina små söta tassar i snön.
Snälla Thure plogade vägen två gånger idag. Han tog parkeringsplatsen också. Det är bra med snälla grannar. Vi får ersätta honom framåt våren....en kopp kaffe och lite för dieseln var allt han ville ha förra året.
I verksta'n har jag idag testat att kavla fat mot präglade plåtfat. Fick låna några av mamma. Dessa har det legat bullar, kakor och tårtor på sedan tidernas begynnelse. Får diska noga innan jag lämnar tillbaka dem.
Hur gör man? Leran fastnade i mönstret. Jag testade lite olika metoder och till sist blev det helt enkelt mjöl som blev räddningen. Får se om de håller hela vägen genom alla bränningar. Stora kavlade grejer kan lätt spricka. Fortsättning följer...

Inga kommentarer: