måndag 7 januari 2013

Full rulle...

...i verkstan igen. Nu är det slut på lata dagar, sovmorgon, massor av mat, massor av godis, spela ligretto med barnen, jag förlorar jämt, filmkvällar, sena kvällar och mycket prat om allt från struntsaker till livets mysterium. Ja, julhelgen har som vanligt gått snabbt och som vanligt är det ganska skönt att komma in i de vanliga gängorna igen.
Idag blev det först knådmaskin, detta underverk som förmodligen har räddat mina handleder så att jag har kunnat fortsätta med leran. Nu ligger en hel hög med 370 gramsklumpar som ska bli hjärtmuggar. Kom aldrig så långt som till drejningen pga stulande babs i butiken inne i Jönköping. Många telefonsamtal blev det.
Dagen avslutades med ett roligt besök från Ulricehamns konstrunda. Nu har jag lämnat keramik och tavlor för bedömning så får vi se om jag kommer med. Ja hjälp vad spännande! Tänk om jag kan börja måla lite mer på allvar. I så fall är det i slutet av april som portarna öppnas till logen igen.

Inga kommentarer: